Temayı Özelleştir
Özelleştirmeleri geri al
Neler yeni

Elektrikli Araç Bataryalarının Dayanıklılığı Hakkında Gerçekler

Kreathex

TFC Kullanıcısı
Onaylı Profil
Katılım
27 May 2024
Mesajlar
188
Çözümler
1
Tepki Puanı
237
TFC Puanı
43
Konum
Universe
Elektrikli araç sahipleri arasında en büyük çekincelerden biri batarya ömrü ve değiştirme maliyetleriyle ilgili endişelerdir. Elektrikli otomobillerin en pahalı bileşeni olan bataryaların hasar görmesi veya ömrünü doldurması durumunda onbinlerce dolarlık değiştirme masrafı ortaya çıkabilir. Ancak, yakın zamanda yapılan bir araştırma, özellikle yeni nesil elektrikli araçlarda bu endişelerin yersiz olduğunu göstermektedir.

Recurrent Auto'nun Araştırması​

Recurrent Auto, 20.000'den fazla elektrikli aracı inceleyerek, araçların batarya değiştirme oranlarını belirledi. Araştırmanın bulguları şu şekildedir:

  • Genel Ortalama:
    • İncelenen araçların ortalama %2,5'inde batarya değişimi yapılmıştır. Bu oran, batarya değişimlerinin nadir olduğunu göstermektedir.
  • Araçların Yaşına Göre Değişim Oranları:
    • 2015'ten Önce Üretilen Araçlar: Bu araçlar için batarya değiştirme oranı %13 olarak belirlenmiştir.
    • 2016 ve Sonrası Üretilen Araçlar: Bu araçlarda batarya değiştirme oranı %1'in altındadır.
    • En Eski Araçlar (2011): 2011 yılına ait araçların %30'unun bataryası değiştirilmiştir. Ancak bu değişimlerin sadece pillerin yaşıyla ilgili olmadığı, birçok faktörün rol oynadığı belirtilmiştir.

Batarya Değişim Oranlarındaki Düşüş​

Araştırmanın sonuçları, yeni nesil elektrikli araçların bataryalarının daha dayanıklı olduğunu ve daha az değiştirilme gereksinimi duyduğunu ortaya koymaktadır. 2016 ve sonrası üretilen araçlarda batarya değiştirme oranının %1'in altında olması, batarya teknolojisindeki gelişmelerin ve üretim süreçlerindeki iyileştirmelerin bir göstergesidir.

Batarya Değişimlerinin Nedenleri​

Batarya değişimlerinin tek nedeni pillerin yaşlanması değildir. Diğer faktörler arasında:

  • Kullanım Şekli: Araçların nasıl ve ne sıklıkla kullanıldığı, bataryaların ömrünü etkileyebilir.
  • Çevresel Koşullar: Aşırı sıcak veya soğuk hava koşulları bataryaların performansını olumsuz etkileyebilir.
  • Üretim Hataları: Nadiren de olsa, bataryalarda üretim hataları nedeniyle sorunlar yaşanabilir.

Elektrikli araç bataryalarının dayanıklılığı konusundaki endişeler, özellikle yeni nesil araçlarda büyük ölçüde yersizdir. Recurrent Auto'nun araştırması, bataryaların genellikle uzun ömürlü olduğunu ve değiştirme gereksiniminin düşük olduğunu göstermektedir. Bu da elektrikli araç sahibi olmayı düşünenler için önemli bir güvence sağlamaktadır. Batarya teknolojisinin sürekli gelişmesiyle birlikte, gelecekte bu dayanıklılığın daha da artması beklenmektedir.

1716806479475.png

Yeni Elektrikli Araçların Pilleri Daha Uzun Süre Dayanıyor​

Elektrikli araç sahiplerinin en büyük çekincelerinden biri olan batarya ömrü, son yıllarda kaydedilen teknolojik gelişmeler sayesinde önemli ölçüde iyileşmiştir. Araştırmalar, yeni nesil elektrikli araçların bataryalarının daha uzun ömürlü olduğunu ve bu konuda endişelerin büyük ölçüde yersiz olduğunu göstermektedir. İşte bu konudaki önemli bulgular ve gelişmeler:

Batarya Ömrünü Etkileyen Faktörler​

  1. Doğal Bozunma:
    • Piller zamanla doğal olarak bozunma eğilimindedir. Ancak bu süreç, çalışma koşullarına bağlı olarak hızlanabilir veya yavaşlayabilir.
  2. Termal Yönetim Sistemleri:
    • Eski elektrikli araçlarda termal yönetim sistemleri modern araçlar kadar etkili değildi. Bu nedenle, aşırı sıcaklıklara maruz kalan piller daha hızlı bozuluyordu.
    • Yeni nesil araçlar, daha gelişmiş termal yönetim sistemleri sayesinde pillerin aşırı sıcaklık ve soğukluk gibi olumsuz koşullardan korunmasını sağlamaktadır.
  3. Gelişmiş Pil Kimyası:
    • Yeni pil hücreleri, daha gelişmiş kimyasal bileşimler kullanarak daha yüksek şarj döngüsü sunmaktadır. Bu da pillerin daha uzun süre dayanmasını sağlamaktadır.

Recurrent Auto'nun Araştırma Sonuçları​

Recurrent Auto'nun araştırmasına göre, 2015 ile 2022 yılları arasında batarya paketlerinin %122 oranında büyüdüğü tespit edilmiştir. Bu, yeni araçların başlangıçta daha fazla pil kapasitesine sahip olduğu anlamına gelmektedir. Bu büyük kapasite sayesinde, bataryalar kapasitelerini zamanla kaybetseler bile değiştirme ihtiyacı duyulmadan çok daha uzun süre kullanılabilir.

Gelecekteki Gelişmeler ve Yeni Pil Teknolojileri​

  1. Termal Yönetim ve Pil Kimyasındaki Gelişmeler:
    • Termal yönetim sistemleri ve pil kimyalarındaki sürekli iyileştirmeler, batarya ömrünü artırmaya devam edecektir.
  2. Yeni Pil Türleri:
    • Lityum Demir Fosfat Piller (LiFePO4):
      • Bu piller, daha uzun ömürlü olmaları ve daha yüksek güvenlik sunmaları nedeniyle yaygınlaşmaktadır.
    • Katı Hal Piller:
      • Katı hal piller, geleneksel lityum iyon pillere göre daha yüksek enerji yoğunluğu ve güvenlik sunar. Bu teknolojinin yaygınlaşması, batarya ömrünü ve performansını önemli ölçüde artırabilir.

Sonuç​

Yeni nesil elektrikli araçların bataryaları, gelişmiş termal yönetim sistemleri ve pil kimyası sayesinde daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Recurrent Auto'nun araştırması, bu gelişmelerin batarya değişim oranlarını önemli ölçüde azalttığını göstermektedir. Gelecekte, daha uzun ömürlü pil teknolojilerinin yaygınlaşması ve sürekli iyileştirmeler, elektrikli araç sahiplerinin batarya ömrü konusundaki endişelerini daha da azaltacaktır.
 
%13 oranından %1 seviyesine inmek bir yılda gerçekten muhteşem, çok ciddi bir sayı bu aslında. Elektrikli arabalar konusunda çok fazla endişeli davranan insanda var, ömrüm yetene kadar benzinli arabaya binerim diyenler çok var çevremde. Sebebi nedir bu önyargının dediğimde ise "sevmiyorum" diye çok akıl dolu bir kelim ediyorlar :)
 
Endişenin sebebi aslında batarya üzerinde gidiyor olmak olabilir. Çünkü bu zamana kadar LPG araç bile bir tehdit oluşturan insanlarda bataryanın üzerine binip gitmek biraz anlamsız geliyor.

Genel olarak bilinmeyen bir şeyden insanlar korkuyor. Çünkü daha önce deneyimlemedikleri bir şey ve o durum karşısında nasıl bir tepki vereceklerini bilmiyorlar. Haberlerde gördükleri elektrikli araç şöyle oldu, elektrikli araç böyle oldu gibi görsellerde hali ile insanları elektrikli araçtan şu an uzak tutuyor.

Bunun yanında elektrikli araca teknik müdahale vb şeyler daha yaygınlaşmadığı için işin içinden çıkamayacağını düşünüyor.

Ben de aktif araç kullanan biri olarak tamamen elektrikli araba şu an düşünmüyorum. Benzin veya Dizel benim için şu an makul. En kötü sanayide bir ustaya işime hallettirebiliyorum :)
 
@Kreathex bu denli bir açıklama çok daha mantıklı ve tatmin edici oldu. Ben de benzinli arabayı tercih ederim, bir akrabam tüplü arabaya binecek kadar henüz çıldırmadım derdi. LPG'li araçlar maalesef bazen çok tehlikeli hale gelebilir, kaza esnasında arkadan darbe aldıklarında birçok araç direkt yanıyor.

Ekonomik özgürlüğüm yerinde olsaydı sanırım BMW iX 1 alırdım :)
 
@Kreathex bu denli bir açıklama çok daha mantıklı ve tatmin edici oldu. Ben de benzinli arabayı tercih ederim, bir akrabam tüplü arabaya binecek kadar henüz çıldırmadım derdi. LPG'li araçlar maalesef bazen çok tehlikeli hale gelebilir, kaza esnasında arkadan darbe aldıklarında birçok araç direkt yanıyor.

Ekonomik özgürlüğüm yerinde olsaydı sanırım BMW iX 1 alırdım :)
Bir BMW kullanıcı olarak tercihimi Mercedes veya Volvo'dan yana kullanmayı tercih ederim :)

LPG'li araçlar tamamen diken üstünde gitmek gibi bir şey. Aracı senin çok düzgün kullanıyor olman yetmiyor maalesef. Trafikte o kadar bilinçsiz kullanım varken bile bile lades olmak gibi bir şey.

Dedikleri gibi "LPG'li arabaya binecek kadar henüz çıldırmadım" :)
 
Bir BMW kullanıcı olarak tercihimi Mercedes veya Volvo'dan yana kullanmayı tercih ederim :)

LPG'li araçlar tamamen diken üstünde gitmek gibi bir şey. Aracı senin çok düzgün kullanıyor olman yetmiyor maalesef. Trafikte o kadar bilinçsiz kullanım varken bile bile lades olmak gibi bir şey.

Dedikleri gibi "LPG'li arabaya binecek kadar henüz çıldırmadım" :)
Trafikte maalesef çok fazla bilinçsiz şoför var. Ve arabayı sürmeyi bilen herkes en iyi şoför benim diye bir iddada bulunuyor.

Çocuk yaşlarımda televizyonda bir adam çıkmıştı karşıma (video o an yeni mi eski mi hatırlamıyorum fakat kullandığı söz çok doğruydu) ve şunu söylemişti "ben trafikte herkesi kör ve sağır olarak düşünürüm." yıllar geçtikte bu sözün ne kadar değerli olduğunu anladım. Araç kullanırken bu sözü hatırlıyorum, olabildiğince dikkatli davranıyorum.

Bu sözü söyleyen abimiz hayatı boyunca hiç kaza yapmıyor ve uzun yol otobüs şoförüydü :)
 

Konuyu Kimler Okuyor

Geri