Bir Tesla aracı, Tam Otonom Sürüş modundayken hareket halindeki bir treni algılayamayıp durmayı başaramadı ve sosyal medyada milyonlarca kez izlenen bir kazaya neden oldu.
Aracın sahibi ve sürücüsü Craig Doty II, kazanın sorumluluğunu üstlendiğini, ancak Tesla'nın Otonom Sürüş teknolojisinin, en azından kendi aracında bulunan versiyonunun, kusurlu olduğunu düşündüğünü ifade etti.
"Arabada tek başımaydım. Kazaya karışan tek araç benimkiydi. Dolayısıyla evet, bu benim hatamdı," dedi Doty. "Ancak asıl sorun, arabanın treni algılayamamasıydı. Bu teknolojinin ne yaptığını bildiğine güvenmeye başlıyorsunuz dedi ve Tesla teknolojisi hakkında, "Genellikle, bir sürücü olarak benden daha dikkatli davranıyor." dedi.
Kaza, 8 Mayıs sabahı gerçekleşti. Ohio'da sertifikalı bir genel değerleme uzmanı olan Doty, Tesla kaza raporuna göre yaklaşık 60 mil hızla gidiyordu. Doty ve kazayla ilgili polis raporuna göre, yoldaki hız limiti 55 mil idi. Sürücüler, Tesla'nın sunucularına gönderilen veriler kullanılarak oluşturulan kaza raporlarını Tesla'dan talep edebiliyorlar. Doty, olayla ilgili bir rapor talep etti ve kazanın araç tarafından kaydedilen videosunun sosyal medyada paylaşılmasıyla binlerce insana ulaştı.
Videoda göründüğü üzere araç sis nedeniyle hareket eden treni algılamıyor ve sürücü son anda ölümden kurtuluyor.
Peki otonom sürüş sistemine 100% güveniyor olsaydı sonucu nasıl olurdu...
Aracın sahibi ve sürücüsü Craig Doty II, kazanın sorumluluğunu üstlendiğini, ancak Tesla'nın Otonom Sürüş teknolojisinin, en azından kendi aracında bulunan versiyonunun, kusurlu olduğunu düşündüğünü ifade etti.
"Arabada tek başımaydım. Kazaya karışan tek araç benimkiydi. Dolayısıyla evet, bu benim hatamdı," dedi Doty. "Ancak asıl sorun, arabanın treni algılayamamasıydı. Bu teknolojinin ne yaptığını bildiğine güvenmeye başlıyorsunuz dedi ve Tesla teknolojisi hakkında, "Genellikle, bir sürücü olarak benden daha dikkatli davranıyor." dedi.
Kaza, 8 Mayıs sabahı gerçekleşti. Ohio'da sertifikalı bir genel değerleme uzmanı olan Doty, Tesla kaza raporuna göre yaklaşık 60 mil hızla gidiyordu. Doty ve kazayla ilgili polis raporuna göre, yoldaki hız limiti 55 mil idi. Sürücüler, Tesla'nın sunucularına gönderilen veriler kullanılarak oluşturulan kaza raporlarını Tesla'dan talep edebiliyorlar. Doty, olayla ilgili bir rapor talep etti ve kazanın araç tarafından kaydedilen videosunun sosyal medyada paylaşılmasıyla binlerce insana ulaştı.
Videoda göründüğü üzere araç sis nedeniyle hareket eden treni algılamıyor ve sürücü son anda ölümden kurtuluyor.
Peki otonom sürüş sistemine 100% güveniyor olsaydı sonucu nasıl olurdu...
Son düzenleme: