Günümüzde otomotiv dünyasının ana odak noktası bataryalı elektrikli araçlar (BEV) olsa da Japon üreticiler farklı bir yol izliyor. Toyota, Mazda ve Subaru, Japonya'da düzenledikleri toplantıda, yeni içten yanmalı motorların geliştirilme sürecini hızlandırmak ve maliyetleri düşürmek amacıyla iş birliği yapacaklarını açıkladı.
Üç şirket, ortak bir içten yanmalı motor kullanmak yerine, her biri kendi imza motorunu geliştirecek. Toyota sıralı dört silindirli motorlar, Mazda rotary (Wankel) motorlar ve Subaru ise boxer motorlar üzerine odaklanacak. Bu motorlar, sıvı hidrojen, biyoyakıt ve sentetik yakıt gibi karbon nötr yakıtlarla uyumlu olacak.
Yeni motorlar, karbonsuzlaştırılırken performanstan ödün vermeyecek ve geleneksel motorlara göre daha küçük olacak. Bu da daha aerodinamik tasarımlara imkan verecek. Ayrıca, bu motorlara elektrikli güç ünitelerinin entegrasyonu sağlanarak yeni nesil hibrit motorlar da geliştirilecek.
Toplantıda Subaru, yeni nesil hibrit sistemiyle donatılan Crosstrek prototipini, Toyota ise yeni 1.5 litre dört silindirli ve 2.0 litre motorla donatılan Prius prototipini sergiledi. Mazda ise hibrit araçlarda bataryayı şarj etmek için jeneratör görevi gören tek ve çift rotorlu Wankel motorlarını tanıttı.